Köpek ve Kedi Pasaport

Pasaport almış kedi ve köpek

Eğer kediniz veya köpeğinizle birlikte yurtdışına seyahat etmeyi planlıyorsanız, gereken tüm belgeleri tam ve eksiksiz bir şekilde hazırlamanız çok önemlidir. Aksi takdirde, havaalanında veya varış ülkenizde yasal zorluklar ve sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

Bu rehber, evcil hayvanınızla yurtdışına seyahat ederken ihtiyacınız olacak belgeleri kapsamaktadır.Kedi veya köpek pasaportundan sağlık belgelerine kadar kapsamlı bir şekilde açıklamaktayız. Bu belgelerin eksiksiz olması, seyahatinizin sorunsuz ve güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için büyük öneme sahiptir.

Önemli: 3 aylık yaştan küçük hayvanlar anneleri ile yurt dışına çıkabilirler.

1-Sağlık Karnesi ve Kimlik Belgesi

Evcil hayvanınızın, bir kimlik belgesine yani sağlık karnesine sahip olması gerekmektedir. Bu sağlık karnesi, hayvan sahibinin ismi ve adresi gibi temel bilgilerin yanı sıra, hayvanın fiziksel özellikleri ve sağlık durumu hakkında detayları barındırmalıdır.

2-Aşılama ve Kontrol

• Kuduz aşısı ve diğer periyodik (düzenli yapılan aşılar) aşılar, belirlenen süreler içinde ve uygun şekilde yapılmalıdır.
  • Kuduz aşısının geçerli sayılabilmesi için, sağlık karnesinde belirtilen tarihte yapılmış olması ve önceki aşının geçerlilik süresi içinde bir sonraki aşılamanın yapılmış olması gerekir.
  • Kuduz aşısından en az 30 gün sonra, veteriner hekim tarafından alınan kan serumu örneği, anti-kuduz antikor titrasyon testi için onaylı laboratuvara gönderilmelidir.

3-Köpek veya Kedi Pasaportu (Pet Pasaport)

Kediniz veya köpeğiniz, kimliklendirme ve kayıt altına alma yönetmeliğine uygun olarak ev hayvanı pasaportuna sahip olmalıdır. Bu pasaport, hayvana ve sahibine ait bilgileri içerir.

4-Mikroçip Uygulaması

Hayvanlar, yönetmelik hükümleri doğrultusunda mikroçip ile kimliklendirilmeli ve kayıt altına alınmalıdır.Mikroçip uygulaması yapıldıktan sonra aşılama ve devamında kan numunesi alınarak kuduz titrasyon testi yapılası gerekmektedir.

Mikroçipin nasıl takıldığına ilişkin bilgilendirici içerik için tıklayın.

5-Kuduz Titrasyon Testi (Kan Numunesi)

Son aşılama sonrası en az 30 gün sonra veteriner hekim tarafından alınan kan serumu örneği, anti-kuduz antikor titrasyon testi için onaylı laboratuvara gönderilir. Bu testin sonucu, düzenli aşılamaya devam edildiği sürece hayvanın yaşamı boyunca geçerli olup, tekrarlanmasına gerek yoktur.

6-Yasaklı Irklar ve Ön İzin İşlemleri

Gen kaynakları koruma altına alınan ve yurt dışına çıkışı yasaklı ırklar için özel izin alınması gerekebilir.(Kangal çoban köpeği Akbaş çoban köpeği, Kars çoban köpeği, Çatal burun av köpeği, Zağar izci köpeği ile yurt dışına çıkmanız yasaktır.)

7-Kargo Yolu ile Taşıma İçin Gerekli Belgeler

Kargo ile taşınacak hayvanlar için, Türkiye’de kayıtlı ve hayvan taşımaya izinli bir kargo şirketi seçilmelidir. Şirkete ait izin belgelerinin bir örneği başvuru dosyasına eklenmelidir.

Bu belgeler ve işlemler, yurt dışına çıkış yapacak kedi ve köpekler için uygulanan genel prosedürleri yansıtmaktadır. Ancak, gidilecek ülkenin özel gereklilikleri olabilir. Bu nedenle, hayvan sahiplerinin veya veteriner hekimlerin, hayvanların gönderileceği ülke hakkında detaylı bilgi alması önemlidir.

🧾 Kaynak: Tarım Orman Bakanlığı

⚠️ Gerekli belgeler gideceğiniz ülkeye göre değişiklik gösterebilir.

Neden Süreci Birlikte Yönetmeliyiz?

✅ Belgeler seyahat edilecek ülkeye göre değişiklik göstermektedir.Smokin Veteriner Kliniği olarak tüm ülkelerin yasalarına uygun şekilde süreci yürütüyoruz.

✅ Güncellenen yeni yasal düzenlemelerden dolayı internette her zaman doğru bilgiye ulaşamayabilirsiniz.Yeni düzenlemeler sonrası mağduriyet yaşamamak adına bu süreci bizimle yürütmelisiniz.

Köpeğinize veya kedinize pet pasaport, sağlık karnesi, kimlik belgesi ve diğer zorunlu yasal belgeleri almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.