Kedi ve Köpeklerde İç Dış Parazit Aşısı

Kedi ve köpeklerde iç dış parazit aşısı

Kedi ve köpeklere uygulanan iç ve dış parazit aşıları evcil dostlarımızın sağlıklarını koruyabilmek adına yapılan önemli aşı türleri arasındadır.Aşılama programına giriş sırasında uygulanması gerekli olan parazit aşıları dostlarımızın sağlığını koruduğu gibi aynı zamanda sahibinin ve toplumun sağlığını da koruyacaktır.

İç ve dış parazit açıları sayesinde iç organlar ve deri üzerinde tutunan parazitlerin hayat boyu önüne geçilmiş olacaktır. Veteriner hekim tarafından belirlenmiş olan aşı programına uyulması dostlarımızın sağlıklı geleceği açısından hayati önem taşımaktadır.

Kedi aşı takvimi için tıklayın.

Köpek aşı takvimi için tıklayın.

İç ve Dış Parazit Aşısının Amacı Nedir?

İç ve dış parazit aşıları son derece önemlidir.Canlıların derisine veya iç organlarına tutunmuş olan parazitler iki gurupta incelenebilir.Adından da anlaşılacağı üzere iç parazitler iç organlarda dış parazitler ise dış organlarda beslenir.

Bu aşıların amacı zararlı olan parazitlerin vücuttan uzaklaştırılarak dostumuzun sağlıklı bir şekilde yaşamına devam edebilmesini sağlamaktır. Parazit aşılarının amacı sadece dostumuzun sağlığını korumak değil yukarıda da bahsettiğimiz gibi insanların sağlığını da korumaktır.

İç Dış Parazit Aşısı Yapılmadığında Ne Olur?

İç ve dış parazit aşısını yaptırmadığınızda neler olabileceği sorusunun yanıtı bir hayli fazladır.Bu aşıların yaptırılmaması halinde tüylü dostlarımız savunmasız olarak kalır.Özellikle mide, bağırsak ve karaciğer olmak üzere dostlarımızın hayati tüm organlarında ciddi sağlık problemleri ortaya çıkar.

Aşağıda kedi ve köpeklerde meydana gelebilecek olan bu parazitlerin belirtileri ayrı ayrı belirtilmiştir.

Kedi ve köpeğin mavi bir arkaplan önünde yan yana görseli.

🐶 Köpeklerde İç Dış Parazit Belirtisi

Köpeklerde meydana gelen iç dış parazit belirtileri aşağıda sıraladığımız gibidir. Özellikle bağışıklık sistemi zayıf olan köpeklerde bu durum nüksedebilir.

• Karın bölgesinde meydana gelen şişlikler,
  • Şiddetli ishal,
  • Anemi,
  • Kilo kaybı,
  • Deride kızarma,
  • Tüy dökme ve tüylerin niteliklerindeki bozulmalar,
  • Kızarıklık ve kaşıntılar,

Köpeğinizde yukarıdaki belirtilerin meydana gelmesi halinde parazit olabileceğinden şüphe etmeli ve en kısa sürede köpeğinizi veterinere götürmelisiniz.Bazı parazitlerin sadece köpekleri değil insanları da etkileyeceğini düşündüğümüzde parazitlerin size de geçme ihtimalinin olduğunu unutmamak gerekir.

🐶 Köpeklerde İç Dış Parazit Aşısı Kaç Ayda Bir Yapılır?

Köpeklerde iç ve dış parazit aşısı ilk kez köpek 7 haftalıkken yapılmalıdır. İlk aşı uygulaması sonrasındaki gelişim sürecinde ise hayat boyu belli aralıklarla köpeğin bu aşıyı olması hayati açıdan çok önemlidir.  İlk kez yapılan aşı sonrasında artık köpeğin her 2-3 ayda bir tekrardan bu aşıyı vurulmasında fayda vardır.

🐱 Kedilerde İç Dış Parazit Belirtisi

Kedilerde parazitler farklı şekilde belirti gösterebilirler.Nedeni ise yavru kedilerin parazitlere karşı daha duyarlı olmalarından kaynaklanmaktadır.Kedilerde iç ve dış parazitlere bağlı olarak ortaya çıkacak olan belirtilerden bazıları aşağıdaki gibidir:

• Kanlı dışkılama ve ishal.
  • Anüste şişlik ve kızarıklık,
  • Dışkıda mukus veya oosit varlığının tespit edilmesi.
  • Halsizlik ve karın şişliği.
  • Kusma.
  • Kuru ve kabarmış tüy yapısı vb.

İç parazitler vücudun içinde ve iç organları tehdit ediyor olduğundan kedilerin yaşam kalitesini ve hayatını önemli ölçüde etkiler. Kedilerde iç ve dış parazit aşılarının yapılması önceden alınabilecek önlemler konusunda etkili olacaktır. Kedi ve köpeklerde iç ve dış parazit aşıları için farklı aşı takvimi düzenlenebilir.

Bu aşı takvimi kedi ve köpeğin yaşı,cinsi ve bulunduğu lokasyona göre değişiklik gösterebilir.En doğru aşı programını veteriner kliniğinize danışarak elde edebilirsiniz.

🐱 Kedilerde İç Dış Parazit Aşısı Kaç Ayda Bir Yapılır?

Kedilerde parazit aşısı için farklı süreler belirtilmiştir. 1 yaşını doldurmuş olan kediler her 3 ayda bir kez iç ve dış parazit aşısının yapılması gerekir.